уторак, 26. август 2014.

DJACKO DOBA

DJACKO DOBA JE KREATIVNO IME KNJIZARE NA COSKU MOJE ULICE .A za neki dan za djake pocinje to najlapse doba u njihovom zivotu kako su nama pricali,a mi njima,Jos jedna generacija dece koja ce uciti od "svega po malo" ma na kraju nista.Obzirom da sam roditelj cetiri djaka imala sam "privilegiju" da uzivo pratim spadanje znanja kroz 10 godina (toliko mi je razlika izmedju prvog i cetvrtog deteta).Vec prvo dete mi je zadalo glavobolju sa novim programom koji je kako kazu budio kreativnost. Medjutim,sa svim svojim obrazovanjem nisam uspela da resim zadatak iz matematike za prvi razred u vezi skupova. Drugo i trece dete su bolje prosli jer je starije dete uskakalo  sa svojim znanjem ,Cetvrto dete dobilo je novi program nad kojim svo svi ostali nemi. Dete je trebalo da nacrta razne vrste linija. Tuznu,smesnum debelu,zabrinutu,ljutu ,radoznali i nekako smo kolektivno pomogali do masne linije. Tu je moje sedmogodisnje dete dalo doprinos kreativnosti, nacrtalo je liniju i trazilo mast!!!!!Najnoviji sok od tog istog deteta nove generacije koje je sada srednjoskolac. Kad god je pitam nesto u vezi skole kaze ;Ne smaraj odgovoram u  utorak.Kad je pitam kako zna kaze da se dogovorila sa profesorom. Super. I tako sad nam deca uce iskljucivo po "porudzbini" gradivo koje zaborave cim dobiju ocenu..I tako ih ono ne zanima jer ono sto ih zanima nalaze na kompjuteru.Opsta kultura i minimum znanja su prava retkost.
Buducnost. Naravno da ce im biti jos gluplje da tolike podatke trpaju u glavu kad sve sti im treba  dobijaju preko mobilnog i laptopa.A naravno tu ce biti i cip koji se ugradjuje u mozak, pa nece biti potrebe za skolom kakvu je poznajemo. Deca ce jednim cipom biti "pokrivena" sa nivoom znanja koji im odrede,a skole u kojima su deca odrastala, druzila se vise nece postojati.Sta da kazem na to?
Proslost. E tu bih ja sad mogla da pisem do besvesti o znanju koje mi se jos zadrzalo u glavi jer smo ucili polako ali temeljno. O kolicini znanja koje poseduje moja generacija,ali i o skolskim odmorima sa gadjanjem onom juce pomenutom kredom i sundjerom i raznim nestaslucima koji su ovoj deci nepojmljivi.I zaista je bilo najlepse doba nasih zivota.
NE ZNAM KO JE KRIV ALI MOJE SUMNJE SU USMERENE NA NOVU TEHNOLOGIJU KOJA SE MENJA MNOGO VECOM BRZINOM NEGO STO COVECANSTVO MOZE DA JE PRATI I DA SE PRILAGODI. 

Нема коментара :

Постави коментар