понедељак, 4. август 2014.

PANDORINA KUTIJA

PANDORINA KUTIJA. JEDNA OD STVARI O KOJOJ POVRSNO ZNAMO. TIPA U NJOJ SU SVA ZLA OVOG SVETA ,A NA DNU JE NADA.DALJE OD TOGA RETKO KO JE "KOPAO'Ja sam naravno jedna od tih. Cula sam to Pandorina kutija, zlo,nada. I onda razmisljam zasto svi kad se desi nesto kazu : otvorio je Pandorinu kutiju. I shvatim. Ljudi su spremni uvek da okrive nekog drugog za sve sto im se desava.Necu da prepricavam celu legendu niti da objasnjavam da ima vise verzija. Ali u principu je Zevs vrhovni grcki bog hteo da kazni ljude jer im je Prometej odneo vatru. Kako je racunao na Pandorinu (zensku radoznalost) njoj je poverio kutiju u koju je smestio sva najveca zla za ljude. Po jednoj verziji ona nada koju je Pandora uspela da zatvori u kutiju je ono sto ce ljude spasiti verujuci da ce biti bolje, a po drugoj nada je saznanje sta ce tek lose da se desi ljudima.Bilo kako bilo nada jadna scucurena osta u Pandorinoj kutiji ,a na ljude se okomise bol, patnja,bolest,pozari,poplave,ratovi,glad...I nekako smo svi skloni da verujemo da je Pandora otvorila tu kutijuradi unistenja ljudskog roda,a ne zelimo da pomislimo da smo je mi otvorili ruseci svet oko nas.I kako stalno mislim da je vreme i prostor nesto beskonacno,kako se nikako ta "kutija" na zatvori zauvek. Nego se iznova otvara i cini od ovog sveta jedno uzasno mesto. Slusam juce da se u Africi ebola otrgla kontroli. Pa ko je za to kriv? Pandora mozda. Gledam naucnici stvorili nevidljivog misa. Opet se pitam zasto i ko je kriv? Pandora i Zevs.I sta ce nam nevidljivi mis a nemamo lek za ebolu. Pa nista ne moze da opravda ovo zlo koje cinimo ljudskom rodu. Ni Pandora.
Buducnost.Ako upotrebimo paradoks dede od neki dan i nekako putujemo kroz vreme, mozda ce neki Prometej koji je toliko voleo ljude spreciti Pandoru da uopste otvori kutiju. Imozda ce jednog dana na planeti Zemlji biti pravo blagostanje. Zelim da verujem u to jer po meni nada uvek postoji.Nada je nesto sto ne umire i nesto sto ne dozvoljava da sve propadne.
Proslost. Kad sam bila mala moja baka prosvetni radnik kao i pola moje familije trudili su se da me uce o svemu i svacemu i onda kad je religija i pominjanje bogova bila zabranjeno.Tako da sam vrlo mala slusala legendu o Pandorinoj kutiji. I stvorila u sebi strah od nje. Kad sam bila u pubertetu cula sam jedno vece baku kak o se zali ujaku da sam otvorila Pandorinu kutiju jer sam na rodjendan pozvala i starije mladice. Kad sam trebala da se udam opet sam cula nesto o otvaranju te kutije.Pa,dobro.
ONDA TO ZNACI DA SMO SVI U POSEDU TE PANDORINE KUTIJE I DA JE OTVARAMO I ZATVARAMO PO SVOJOJ VOLJI.KAKO CE ONDA JADNI PROMETEJ IZVRSITI SVOJ ZADATAK KAD SMO JE MI 'HAKOVALI' I POSTALI NJENI GOSPODARI?

Нема коментара :

Постави коментар