субота, 22. фебруар 2014.

BABA SERA KAO INSTITUCIJA



BABA SERA KAO INSTITUCIJA. Za mnoge to su neke smesne zene iz filmova ili viceva.To su neko koga treba izbegavati. Ustvari to su toliko jake zene da bih mogla o njima da pisem mnogo postova. Te zene koje stoje na ulazu u javni toalet ili toalet u nekim restoranima i bioskopima mi i ne primecujemo. Prodjemo pored njih zurno (da sa razlogom zbog kog smo i dosli). Steta. Kad bi se upustili u razgovor sa njima zapanjili bi se. One su hodajuca enciklopedija .One znaju vise o tom restoranu i od samog vlasnika jer oni se menjaju ,a ona je uvek tu. One znaju traceve o javnim licnostima bolje od tabloida. One su i psiholozi i pedagozi i osobe od poverenja. Sta sve moze coveku da se desi kad se fizioloska potreba otrgne kontroli.A ona je tu puna razumevanja, i kad vam se cini da je gruba ona stvarno ume da vam se nadje. Nedavno sam se nasla u toaletu jednog velikog trznog centra.Baba sera je bila nad ukrstenicom ali je odmah ustala kad sam ja usla.Boze koliko me je to zateklo. Pa ta zena prima bednu platu, ceo dan je tu izlozena svemu i svacemu, a ona ustaje da me ispostuje. Cudo. Uzvratila sam joj osmehom i upitala je kako joj ide posao ?Pohvalila se da joj musterije ostave ponekad baksis, cak i evre je neke dobila, al kaze taman joj to za one sto ne plate.Pitala sam je jos kako se privikla da cisti za toliko stranih ljudi i da li  se ljudi prema njoj ponasaju fino. Pa kako  ko. Uglavnom je ne primeciju osim ako im treba neka usluga.Pa kaze bio je tu i
jedan poznati glumac( ne smem da napisem koji). Mrtav pijan usao je  jedva se drzeci na nogama. A onda je jedna potpuno "nepoznata" Baba sera treznila coveka do 3 ujutru i jos mu nasla neku kosulju da ne ide ispovracan kuci. Dobro posle je otisao bez pozdrava. ali ona to razume. Valjda se kad se otreznio zastideo.Ali zato joj jedna zvezda Granda dala 100 evra da nadje ko ce da je krijuci odveze kuci. Neki je obozavalac valjda smarao pa se ona sakrila tu u toalet i sedela dok joj ova dobra zena nije nasla coveka od poverenja da je izvede na sluzbeni izlaz i odvede kuci.Najteze joj bilo kad je neka zena ostavila devojcicu i nije se vratila po nju.Toliko razlicitih ljudi ,toliko prica se odvijaju na mestu gde nikad ne bi pomislio. U javnom toaletu. Pricala je i kako ulaze mladic i devojka koji bi da vode ljubav ali nemaju gde, a ona im cuvala strazu ispred. Jedino kad zove obezbedjenje to je ako uleti neki narkoman sa idejom da se tu drogira ili ako(  i to joj se desavalo ) upadne neko da potrpa negde stvari koje je ukrao .I tako ona iz dana u dan radi odgovorno i strpljivo sa ljubaznim osmehom i postovanjem prema musterijama. Svaka joj cast.
Toaleti ce u buducnosti biti ekoloski.Sami ce se cistiti. Kakva sreca za sve nas koji smo se smorili od stalnog ciscenja toaleta.A samim tim ljubazne Baba sere nece biti potrebne. I sad mnogi misle , ih cega sve nece biti, i po cemu su one tako bitne. Pa sta ako ih ne bude. Zao mi je sto niste imali prilike da upoznate neku od tih zena onda bi me mozda shvatili. Ovako mi verujte na rec. U buducnosti koje se plasim sto ste mogli da primetite kroz moje postove nikad nece biti dovoljno lepih i dobrih stvari. A one su poslednje uporiste ljudskosti.
U proslost o  ovoj temi ne bih se vracala.Ali moram zbog koncepta mog "patispanja" ( sadasnjost. buducnost i proslost) . I sada posle toliko godina ne mogu da zaboravim ( necu je nazvati Baba sera) Dusicu.Tako se zvala mala. suvonjava zena koja je radila u toaletu Doma Sindikata. Uvek kad bi svratili do nje ona je bila raspolozena za pricu. Tako da je znala sve o ljubavnim vezama u nasem drustvu ( a i sire), o problemcicima i bas problemima svih nas. Nabavljala nam karte (preko veze) za premijere .Mi smo joj donosili "kiki bonbone" .Bila je jednom recju osoba od poverenja.Nazalost tragedija je prekinula nase druzenje.Nikad necu zaboraviti to vece pred docek  Nove godine . Videla sam je na noslilima jos sitniju, krvavu i mrtvu. Neki manijak je izbo nozem.Zasto ko zna?
Ovaj post posvecujem Dusici  i ostalim zenama koje posteno i vredno rade taj tako tezak posao. Da ste nam zive i zdrave. Nemojte se molim vas promeniti i vas pogrdni nadimak BABA SERA nosite kao i do sada dostojanstveno.

Нема коментара :

Постави коментар