среда, 19. фебруар 2014.

ARHITEKTURA



Oduvek me je zanimala arhitektura.Zahvaljujuci sto mnogo volim svoj rodni grad i setnju isla sam i razgledala sve te divne zgrade, kuce,zdanja. I odusevljena sam. Prvo da kazem da je o toj oblasti ne znam nista strucno da kazem .Ali bih volela da podelim svoj ukus sa vama..Samo cu malo da skrenem sa teme jer moram da spomenem televizijski toranj na Avali koji je na moju veliku zalost bio u 50 godina dva puta gradjen iznova.Prolazeci kroz centar Beograda istice se naravno "BEOGRADJANKA" sa koje je pogled fenomenalan.Onda u blizini tu je i JUGOSLOVENSKO DRAMSKO POZORISTE ,a dalje u centru  tu je i  PALATA ALBANIJA koja je pocetkom 20 tog veka bila najvisa zgrada na Balkanu.Modernije gradjevine naravno nalaze se na Novom Beogradu, Tu pored predivnih hotela i izuzetnih modernih gradjevina sa kombinacijama betona i stakla sto mi se mnogo svidja ima i mnogo solitera koji imaju neobican izgled.Pa ta GENEKS KULA  kao kapija na jednoj strani grada i tri ogromna solitera na KONJARNIKU  kao druga kapija.
U buducnosti ce se ziveti u sajber gradovima koje je za potrebe svojih zaposlenih vec osmislila vodeca trojka. Znaci GUGL, FEJSBUK I EPL su izneli planove gradica za desetak hiljada ljudi koji su kretanje ljudi (sto ja stalno spominjem ) sveli na minimum. Na prostoru koji sada sluzi kao parking za zaposlene planiraju da naprave stanove za toliko ljudi sa  svim onim sto jedan grad poseduje, Tu ce se moci kupiti bas sve.bice vrtici za decu. teretane i kozmeticari,Bice centri za ispitivanje trzista i labaratorije za naucni rad. I sve to na parkingu? A da bude jos ludje NASA je otkrila da ce ubuduce njeni borbeni avioni biti transformersi. I moram da prokomentarisem.Ne verujem da su ih sada pronasli, recite svi da niste imali u kuci igracku transformersa iz serija crtanih filmova o njima. Pa ce tako gradovi iz igrice SIMS postati sajber gradovi ,a transformersi iz crtaca nadgledace te gradove kao borbeni avioni. Boze sacuvaj.
U proslosti Beograd su mnogo rusili pa se on uvek morao oporavljati .Na srecu ostalo nam je mnogo predivnih zdanja na koje sam vrlo ponosna i sve svoje goste iz drugih gradova vodim do omiljenih gradjevina.Na primer KONAK KNJEGINJE LJUBICE, KONAK KNEZA MILOSA, PA NARODNO POZORISTE, NARODNI MUZEJ, NARODNA SKUPSTINA HOTEL MOSKVA ,ZDANJE BEOGRADSKE ZADRUGE .Da spomenem i SKADARLIJU ,boemsku cetvrt kojom se zaista ponosim jer je MONMATR boemska cetvrt iz Pariza postao njen pobratim pa razmenjuju svoja kulturna dogadjanja.Ima tu jos mnogo gradjevina iz XIX i XVIII  veka, zaduzbine mnogih poznatih lisnosti koje su zivele u Beogradu,Ja bih da kazem da lepotu moga grada nadopunjuju i stare privatne kuce .Jedna mi je posebno draga jer je imala neobicne stanare i vrlo neobicnu arhitekturu,nazalost sada je napustena i preti joj propadanje. Nalazi se na Dusanovcu iza dusanovacke pijace kada se krene prema Jerkovicu.Kada sam bila mala baka me je vodila u tu kucu jer joj je tu stanovala neka koleginica. Od ulaska u dvoriste primecujete da kuca i sve u dvoristu nije bas autenticno sa Beograd. Ima nekih cudnih elemenata pa cak i ta plava boja za spoljne zidove a u kuci prelepi mozaici na podu. A i  prica koju sam tu cula je vrlo zanimljiva .Tu kucu je sagradio jedan ruski grof daleke 1895 te za svoju veliku ljubav (baku od one pomenute koleginice).Onda su njega kad je bila Oktobarska revolucija 1917 boljsevici proterali u Sibir, a sve sto je posedovao su mu oduzeli.Srecom tada nije postojala mogucnost da saznaju za ovu kucu. A da sta je u toj prici najfantasticnije i potpuno neverovatno.Pre odlaska na robiju ruski grof je zenu i decu koju je imao u Rusiji uputio na zenu i decu u Beogradu. I oni posto nisu imali gde dosli su ovde. I tako su dve zene zivele u slozi ,a braca i setre po ocu su nastavili da se druze i dalje tokom zivota sto u Srbiji sto u Rusiji.Steta sto propada jedna jedinstvena gradjevina pogotovu sa takvom istorijom.
Zakljucak. Sigurna sam da sam samo odskrinula vrata koja vode u temu arhitektura Beograda .Zato vam svima preporucujem da budete istrazivaci i da pronadjete najlepse gradjevine  kojima nas grad obiluje.KALEMEGDAN nisam spominjala jer je on vanvremenski .Po njemu je setalo toliko generacija da ga zato i smatram necim sto ne mozes da ogranicis na neki vek Uvek je bio tu i bice da nas podseca koliko smo mi samo posetioci u odnosu na beskraj vremena .

Нема коментара :

Постави коментар