понедељак, 18. јул 2016.

RAZGOVOR ZA POSAO AKO IMAS 58 GODINA

STA RECI NA RAZGOVORU ZA POSAO AKO IMAS 58 GODINA? DA SI SPOSOBAN DA RADIS? DA MOZES TI SVE TO STO TREBA DA OBAVLJAS? KAKO DA GA UBEDIS DA POZOVE BAS TEBE?
Ostali ste bez posla u 50, 55, 60 godina. Za penziju u Srbiji treba ti ili 40 godina staza ili 65 godina starosti. Naravno nemate ni jedno ni drugo. Ako imate decu vec su velika i imaju svoje porodice. Dobro neka i zive  sa vama ali ne rade ili ne zaradjuju dovoljno da mogu da daju i vama? Ovo je tema za ceo blog. Kako dete ( mislim ona deca od 18-35 godina) zive sa vama ,a niko u kuci ne radi? Ili kazem ako rade pare trose na sebe( jedu napolju) ali se kupaju, imaju struju, opran i opeglan ves, cist prostor za zivot a ne daju ni dinar  ili nesto malo. Roditelji se snalaze???? Dobro ne kuva se, jede se po neka pasteta ili sardina. I onda roditelj hteo ne hteo jer ga vise ne sluzi brzina da bezi pred komunalcima koji ga sprecavaju da se "obogati ' prodajuci lubenice ili gace, mora da nadje posao gde ne treba bas velika fizicka kondicija.Sad skoro je covek umro od stresa prodajuci lubenice a komunalci su hteli da mu uzmu robu i da ga kazne.
Javlja se regularno na oglase, ne bira posao ali poslodavac bira i najcesce su godine prepreka za bilo koji posao. Realno, ne moze se poredeti covek u najboljoj snazi oko 30-tak,40-tak godina i covek od 60 ili 65, 70 godina. Dzaba one price o iskustvu. Ima se iskustvo ali se zbog teskog zivota i ove krize koja traje vise od 25 godina sto ja kazem propalo i psihicki i fizicki.
Nekim cudom pozovu vas na razgovor iako su iz CV-ja saznali vase podatke ( i one o godinama). STA RECI? KAKO UBEDITI NEKOGA KOJI JE DUPLO MLADJI OD VAS DA VI ZAISTA MOZETE DA RADITE? DRUGO JE PITANJE DA LI ZAISTA MOZETE DA RADITE? Ali zadrzimo se na tome da mozete i hocete da radite ,a najvise morate! Celim putem do odredista razmisljala sam sta da kazem. Sta su moje prednosti u odnosu na druge kandidate. I setim se jednog zaista neverovatno glupog razloga. MOJA PREDNOST JE STO NE MOGU DA RADJAM PA NECU ICI NA PORODILJSKO! UZs! Da li mi je to jedini kvalitet i da li je to merilo za primanje zena na posao? Moja cerka kaze da jeste. Druga prednost je sto mogu da istrpim fleksibilno radno vreme ( moja besika mozda i ne moze ali...). Svaki poslodavac daje sebi pravo da odredi radno vreme,a kako bi sto manje radnika zaposlio ,a radio sto duze onda je i radno vreme duze- logicno. Treca prednost mi je sto sam dovoljno stara i vaspitana da znam sta su moral i radne obaveze. Najveca prednost mi je ipak  rec moram -( pogledaj prethodni blog) sto znaci pristacu na bilo koje radno vreme i na bilo koju platu.
Kada sami sebe stavite u polozaj roba zbog svog" hendikepa" - godina kako mozete da ocekujete neki posao koji je dostojan vasih sposobnosti? Nikako? Shvatila sam iduci na  desetine razgovora. Ne postoje carobne reci! Ili vas nece ni pozvati jer za svako radno mesto  vredno paznje ima mnogo kandidata. Ili ce vas pozvati a onda vas terati da radite i mnogo vise nego sto mozete!
ZAISTA DOBRO RAZMISLITE KAD KRENETE U POTRAGU ZA POSLOM U SESTOJ DECENIJI! ZNAM O CEMU GOVORIM. MORAMO DA RADIMO JER NE POSTOJI DRUGI NACIN DA PREZIVIMO. ALI SACUVAJMO DOSTOJANSTVO NASIH GODINA. NA RAZGOVORU BUDITE SMIRENI, SASLUSAJTE STA VAM SE PONUDI I DOBRO RAZMISLITE. NARAVNO NIKAKO NE PRIZNAJTE DA MORATE DA RADITE I NE POMINJITE SVOJU TESKU SITUACIJU. TAKODJE NE POMINJITE NI ONE PREDNOSTI KOJIMA SAM SE NAZALOST NASALILA A JESU ODLIKA NAS STARIJIH! SA SRECOM!

Нема коментара :

Постави коментар