четвртак, 21. јул 2016.

UVEK IMA IZLAZA

KAD IZGLEDA DA NEMA IZLAZA IZ NEKE SITUACIJE IMAJU BAR CETIRI! STARA JEVREJSKA POSLOVICA KAO I ONA DA BOG DA IMAO PA NEMAO!  ILI : MUDAR CUJE JEDNU REC A RAZUME DVE! AKO IMAS GORCINU U SRCU NECE TI POMOCI SECER U USTIMA!  ILI: DA BOG DA BIO ZDRAV ,BOGAT I NEPOZNAT!
Da probamo: Obicna situacija - placanje racuna za kucu. Novca nema ,situacija je bezizlazna. Jevrejska poslovica tvrdi da ima bar cetiri izlaza. Ja vidim samo dva ili da platim ili da ne platim. Pa koji je sledeci izlaz? Da nadjem ko ce da plati umesto mene ( mislim da da novac a ne da ide do banke ili poste), ili cetvrti da smanjim troskove! Super eto u pravu su Jevreji koji su cuveni po svom bogatstvu i posedovanju zlata. Mozda bas zbog ova  cetiri izlaza iz teske situacije? Hajde sada ne materijalno pitanje. Decko me nece ,a ja ga volim! Uvek ono ili da nastavim da se trudim ili da nadjem drugog decka. Trece bi mozda moglo da ga napravim ljubomornim sa nekim od kog ce sigurno cuti i cetvrto da mu nadjem mane jer sigurno ih ima kao i svi mi!Stvarno funkcionise! Da ne poverujes!
Da Bog da imao pa nemao. Fantasticna poslovica. Zaista. Jer ako ne posedujes nesto ne mozes ni da znas kako je tesko kad to izgubis. Prvo materijalno. Imas kucu, posao, novac u banci, novi auto, mobilni i slicno. Onda se desi nesto i izgubis sve. Shvatas svoj gubitak kao bezizlaznu situaciju ali znas da mozes ponovo to da imas ako se dovoljno trudis. Losiji je primer ako ne posedujes nista. Nista ne mozes ni da izgubis i onda ti je sve svejedno i ne vidim svrhu takvog zivota uopste. Problem je sto ovakvi ljudi ni nemaju motiv da sticu nesto kao oni prethodni koji su jdnom to sve imali. U fazonu mogu ja i ovako da zivim sta mi fali. Pa i nije bas tako ali to je druga prica. Ne kazem da je sve u novcu ali ima istine da te novac motivise! Znam pouzdano.  Sada ne materijalno. Posedujes osobu do koje ti je izuzetno stalo, ali svojim ponasanjem je "oteras ". Kad kazem posedujes ne mislim bukvalno osobe se ne mogu posedovati ali u ljubavi se cesto ispoljava ta posesivnost bez granica ti si moj i ja sam tvoja i tacka. I tako uspes da se ponasas ko budala jer si siguran u tu osobu i da ce ona iz ljubavi uvek sve da istrpi ida ti popusti. A onda - jednog dana ode iz tvog zivota. Da li ces vise ikada sresti osobu koja ti je toliko bila privrzena i "tvoja"? Retko se to dogadja uvek iznova. Sklona sam misljenju da se prava bezuslovna ljubav desava samo jednom. Zato je treba ceniti i ne uzimati je "zdravo za gotovo" .
Mudar cuje jednu rec a razume dve. Nisam sigurna sta tacno znaci ali odprilike da pametnom coveku ne treba vise puta ponavljati neke stvari da bi nesto uradio. Ako mu kazes jednom on to odmah upamti i koristi u sledecoj situaciji. Ali mudrost nije isto sto i pamet. Zato me zbunjuje poslovica koja kaze mudar a ne pametan covek. Mudrost je znati iskoristi svaku priliku. A ako nisi cuo dobro uputstva i zapamtio ih kako ih onda mozes nekad iskoristiti? Nije valjda mudrost nesto sto imas u sebi bez da si cuo nekad negde. Kao i pamet. A pamet se stice svakodnevnim prikupljanjem informacija , njihovom obradom i pamcenjem. Mudrost se stice sa godinam i iskustvom iz mnogo istih situacija. Mudar nadje ona cetiri izlaza, a pametan ide onim za koji misli da je najbolji. Mislim da je to razlika.
Da Bog da bio zdrav, bogat i nepoznat. Ne verujem da je ova poslovica nastala nekada davno. Mnogo mi je nekako slika danasnjeg drustva. Gde upravo svi zele da su zdravi i bogati ali gle cuda i poznati. Ustvari vise vole da su poznati nego zdravi i bogati. Neka greska u svemu tome postoji. Verujem ja da je bolje biti izolovan od sveta i uzivati u svom bogatstvu nego se eksponirati po medijima koji ceo dan "razvlace" tvoje selfije i "izjave"!  Svrha bogatstva je da udovoljis svom hedonizmu ( stvoreno je da ti uzivas), svrha zadovoljavanja radoznalosti mnogo ljudi skupo kosta. Dovoljan je jedan pogresan potez da te izbrisu sa liste poznatih i stave na stub srama! A onda ti dzabe i bogatstvo ako si ga stekao. Mislim da je najveca kazna za normalnog coveka biti izopsten iz drustva! Bar bi trebalo!
NISU LOSE OVE JEVREJSKE POSLOVICE. MOZDA NE ZNAM BAS I DA IH TUMACIM ALI ONO STO RAZUMEM VRLO JE REALNO! I TO MI SE SVIDJA! TREBA RAZMISLITI O OVOME MOZDA BUDE I KORISNO! AKO NE, ONDA SE SAMO ZABAVITE!

Нема коментара :

Постави коментар