петак, 16. септембар 2016.

HRANA, SEKS I OPASNOST

HRANA, SEKS I OPASNOST =PREZIVLJAVANJE! VOLIMO DA GLEDAMO FOTOGRAFIJE DRUGIH LJUDI! MISLI NAM LUTAJU 30% VREMENA! OVO SU SAMO NEKE CINJENICE O NASEM MOZGU! A STA MISLITE STA SVE NE ZNAMO NI O NASOJ SVESTI, A TEK O PODSVESTI?
Pa, onda  ipak pocnimo od pocetka. Od onoga sto znamo.Jos su nasi preci shvatili da ove tri stvari znace prezivljavanje. Onda nije cudo sto gledamo nesrecu na putu iako je sa druge strane puta ili citamo " crnu hroniku' i jednostavno nam naslovi o nesrecama prvi "upadaju" u oci . Takodje, oci nam same traze hranu i kada nismo u kuhinji i restoranu, jednostavno nas privlaci i vidimo je prvo kad nesto pogledamo. Isto je i sa seksom. Ljudima je u mozgu zacrtano da je seks neophodan za produzetak vrste. I mi ga rado gledamo, i kad ga ne upraznjavamo. Nesto u mozgu nas uvek tera da prvo u svakoj situaciji "vidimo" opasnost, seks i hranu.
Dopamin je neurotransmiter u mozgu koji kontrolise osecanje uzivanja ( u pomenutom seksu ili hrani recimo).On je taj koji je "odgovoran" sto nesto stalno zelite da bi bili zadovoljni. Tako kroz zivot idete "naoruzani" dopaminom koji vas tera da otkrivate zadovoljstva. Internet je najvece instat zadovoljstvo koje trenutno postoji na planeti.Sto ga vise koristite vise ga zelite. A sto ga vise zelite povecava vam se dopamin , pa ga jos vise zelite!Otuda sati i sati provedeni na internetu koje niste planirali,ali vas je mozak vec postao zavistan od dopamina i interneta!
Da ponovimo jos jednom cinjenicu koju sam tek skoro saznala i koja mi je potpuno neverovatna. Ljudski mozak pamti svega 20 sekundi informaciju, a onda je ili zaboravi ili uskladisti u secanje. Zato covek ne moze da primi tri ili cetiri informacije odjednom a da ne bude zbunjen, Sem retkih genijalaca. Mi obicni smrtnici radimo to ovako - jedna informacija 20 sekundi, pa druga 20 sekundi , pa treca i tako redom ,a ne tri cetiri za 20 sekundi!
Sada jedan zanimljiv eksperiment kako zbunjujemo mozak kad nemamo izbora ili kada ga imamo previse. Dakle, u jednom marketu na sto je stavljeno 6 teglica sa razlicitim  dzemom i cak 60% ljudi ih je probalo ,a 28 % se odlucilo da kupi neki od tih dzemova. Kada se na stolu naslo 24 tegle samo 40% ljudi ih je probalo, a tek 2% i resilo da ih kupi. Jel shvatate u cemu je fora? Nas mozak voli izbore, ali ne previse. Dobro ovo upamtite.
Zasto vise volimo da kupujemo poznate brendove? Necete verovati. To nije zbog pomodarstva nego iz bezbednosnih razloga! Ako je neki proizvod poznat manje sanse ima da nesto podje po zlu  jer svi kazu da je taj brend dobar. Narocito se ovo odnosi na tehnologiju i kucne aparate.
Sta radimo kad smo nesigurni u nekoj situaciji? Gledamo kako se drugi ljudi ponasaju. To se zove socijalno vrednovanje. Evo i ovde jednog eksperimenta.  Pojedinacni kandidati su uvodjeni u sobu da ispune neku anketu, a u njoj su bili i drugi ljudi  koji oni su znali sta se dogadja - glumci.Onda su pustili dim u sobu i gledali kako se kandidat ponasa. Ako bi glumci napravili pometnju i oni bi odma ustajali i napustali i anketu i sobu, a ako bi  glumci bili mirni i kandidat bi ignorisao dim!
Zasto volimo da gledamo fotografije drugih ljudi? Zbog jednog dela naseg mozga koji sluzi za prepoznavanje lica i emocija. Tako nas nesto prosto tera da u sobi u kojoj je  necija  fotografija  prvo to primetimo i pogledamo je! Zanimljivo je sto se to odnosi i na poznate i nepoznate ljudi, ali u nasem secanju postoji mnogo hiljada lica skladistenih u nasem secanju i emocije vezane za njih. Medjutim , nekih se lica i ne setimo pa mislimo da su nepoznata! To ne smeta nasem mozgu da nas uporno tera da gledamo fotografije drugih ljudi.
Da li odluke donosite na osnovu logike ili intuicije? I tu postoji nesto zanimljivo. Jednostavne odluke cesce donosite logikom a komlikovanije intuicijom. Medjutim i raspolozenje moze dosta da utice na donosenje odluka. Pa ako smo raspolozeni skloni smo da odluke donosimo intuicjom ,a ako smo lose raspolozeni pribegavamo logici.
Znate li da nase misli lutaju cak 30% vremena? Desava nam se da po nekoliko puta procitamo neki tekst, a da ga ne zapamtimo ili da nam neko po nekoliko puta ponovi neku recenicu ,a mi ne znamo sta nam je receno. Jednostavno je, misli su nam "odlutale".
Kakvom se iluzijom koriste trgovci? Znaju da nas namame. Kupovina na kartice, popusti, skupljanje bodova, nalepnica,kupona i slicno  i na kraju tog puta ceka nas neka nagrada. Veca ili manja -svejedno. Namamljeni smo. I ta na oko besplatna kupovina u stvari je i te kako naplacena. U drugoj radnji je to sve i jeftinije,ali nas privlace ovakve iluzije.
NA KRAJU JEDNA CUDESNA STVAR. DA LI ZNATE DA LI JE NAS MOZAK AKTIVNIJI DANJU ILI NOCU? ODGOVOR JE NOCU IAKO SVI SUPROTNO MISLIMO. ON SE ZAPRAVO UKLJUCUJE KAD SE MI ISKLJUCIMO!!!!

Нема коментара :

Постави коментар