петак, 12. септембар 2014.

STA JE SKUPO A STA JEFTINO?

MORA DA JE MNOGO SKUPO KAD IZGLEDA TAKO JEFTINO!!! Jos jedna u nizu reklama. I ne znam da li ja imam "prljave misli" kad me to asocira na "sponzoruse"? Ono,na njoj par stotina "evrica" stucano u" krpice" ,cipelice,torbice, a opet kad je vidis odmah znas da je "riba" koja "one " stvari radi za "lovu". I to je zaista pitanje morala? Jer neke stvari nisu ni na prodaju,a ni za reklamu. Prodaja tela uz skupu reklamu(mislim na izgled), na kraju izgleda vrlo jeftino. Zato me je ova reklama vrlo iznenadila.Doduse oni reklamiraju neki paket za mobilni telefon,ali ipak...Koliko god ne zelim da se vracam na iste teme, pitanje reklamiranja je stalno otvoreno i potpuno je neiscrpna tema. Pa dobro! Zar nesto sto je stvarno dobro mora da se reklamira? Da li ono sto je sktromno ne privlaci paznju svojim kvalitetom. Nije za poredjenje,ali evo jos jedne reklame ovih dana. Reklama je za 40-ti rodjendan kinder-jajeta. Originalno jaje obuceno je vec toliko godina u isto odelo, dosta skromno.A deca sirom sveta ne mogu da savladaju radpznalost kad ga uzmu u ruke. Jer iza tog omota i zaista dobre cokolade krije se zuto plasticno jaje sa igrackom. To iznenadjenje pricinjava tu silnu radost koju deca osete kad dobiju kinder-jaje. Postoje varijante na temu cokoladnog jajeta i igracke. Omot 'sljasteci" cesto i kao reklama nekog drugog brenda(Barbi ili neke druge igracke).Ali decu ne mozes prevariti ni velicinom ni omotom jajeta jer se kinder-jaje prepoznaje po kvalitetu. Dobra devojka se prepoznaje po skromnijem oblacenju i ponasanju,ali u ovom svetu niko je i ne primecuje. Da reklama glasi : Toliko je dobro da bi trebalo da bude skupo,ali mi ga dajemo jeftino! Opet ne bi privuklo paznju,kao ni ona dobra devojka. Jer bi odmah pomislili da cim je jeftino nije kvalitetno. Razumem ja da reklame moraju da budu takve da napadaju nasa "cula' kao i "sponzoruse", ali kvalitet? Efektne reklame za lekove koji sve lece. za sredstva za ciscenje koja "sama" ciste, privlace nasu paznju. I ako nas toliko puta dnevno zasipaju reklamom i za najlosiju robu,ali lepo upakovanom, sigurno ce nam se urezati u mozak i marketu noge ce nas same odvesti do rafa sa robom iz reklame.
Buducnost. Nesto ne mogu da zamislim na koji ce se nacin nesto reklamirati i prodavati jer ce i marketi i komunikacije pretrpeti velike promene,ali mi  se celo vece pojavljuje slika Bilborda iz buducnosti na kome je recimo  hamburger iz Mac Donaldsa. I zamisljam ljude ili vec koje stanovnike planete kako sa ceznjom gledaju u njega, a iz dzepa vade kutijicu sa pilulama-hranom.Reklama za hranu koja nece postojati ravna je reklamama raznih marketa koji nas sa TV-a ,bombarduju "akcijskim cenama" hrane koju ne mozemo da kupimo.
Proslost. Iako sam vec pisala o reklamama, nisam promenila misljenje. Reklame su nekad bile mnogo bolje. Ne po izgledu (nije bila bas razvijena tehnologija),nego po kvalitetu svake reklame. Svaki taj lik iz reklame nam se uvlacio u zivot zajedno sa proizvodom koji je reklamirao. Da si na primer neko dete pitao kako se zove muzjak veverice svako bi odgovorilo CIPIRIPI.  Ili reklama za pastu za zube.Firma koja je proizvodila onu divnu pastu za zube sa ukusom jagode zvala se KALADONT , i ljudi vise nisu kupovali pastu za zube nego kaladont.
DA NE NABRAJAM OPET SVE TE DIVNE REKLAME ;BILO KUDA KIKI SVUDA! PODRAVKA SUPE ONAJ PRELEPI PEVAC KOJI IZGOVARA OD SRCA SRCU I TAKO DALJE. I NISTA NIJE BILO TAKO SKUPO  DA JE DELOVALO JEFTINO. NAPROTIV SVE JE BILO JEFTINO A KVALITETNO!!!

Нема коментара :

Постави коментар