среда, 3. септембар 2014.

AMISI

MORAM DA PRIZNAM. IMAM NEVEROVATNO JAKU SIMPATIJU PREMA AMISIMA. NE MOGU TACNO DA KAZEM ZASTO?PA PROSTO MENE LICNO FASCINIRA DA LJUDI U XXI VEKU ZIVE KAO U RECIMO   XVII,XVIII ILI XIX VEKU.Pocetkom 20-tog veka bilo ih je samo 5.ooo sada ih ima oko 250.000 i zive uglavnom u Pensvilvaniji Ohaju i manje u nekim Severno-americkim drzavama.Verujem da svi znate da su oni duboko religiozni i privrzeni porodici i zajednici.Ali neke stvari nisam ni ja do sada znala  i zelela bih da ih podelim sa vama . I ne samo to nego se iskreno pitam da li je lepse njima ili nama?Otkad su se pojavili  kao stari red amisa menonitske crkve vrlo malo promena su izvrsili u svom nacinu zivljenja. Jedna od najlepsih stvari koja mi se kod njih svidja je potpuno zdrav nacin zivota. Zdrava hrana(uglavnom organska) koju sami gaje, fizicka aktivnost, voznja eventualno kocijama, nema mobilnog i samim tim nema ni stresa. Vreme kao da stoji tamo negde na polovini XVII veka.Kako im je plitak genetski fond (jer se vencavaju samo u okviru zajednice) imaju toliko genetskih poremecaja da nauka ne zna ni da im da ime. Jedan od njih je i patuljasti rast koji je imao cuveni Mini- Mi iz filmova o Ostinu Pauersu.Vern Trojer imao je samo 8a centimetar.SLEDECE STO ME JE POTPUNO ODUSEVILO DA SU IM  IZ FIRME "DASKMATE" NAPRAVILI KOMPJUTER. Ej kompjuter za amise. Ali na njemu nema pristup internetu ,igranje igrica ili pustanja muzike ili filmova samo WORD i  program za knjigovodstvo.Sto se tice drustva za njih je ubistvo potpuno nemoguce (SAMO JEDAN SLUCAJ UBISTVA I TO 1993 GODINE KADA JE EDVARD DZINDZERIC UBIO SVOJU ZENU I POVADIO JOJ UNUTRASJE ORGANE).ZATO IM SLUCAJEVI SILOVANJA I PEDOFILIJE UOPSTE NISU STRANI.Najjaca je kazna pokajanje ucrkvi i izopstenje iz nje na sest nedelja isto za pijanstvo ili silovanje. Uzas.I nekoliko nelogicnosti uz ovu. Da su takodje pohlepni na novac iako im za takav nacin zivota ne treba, da lutke prave bez lica (uz objasnjenje da smo svi pred Bogom jednaki) koje takodje prodaju za mnogo novca jer su u fantasticnim musko-zenskim minijaturnim odelima pravih amisa.I moraju da polazu vozacki za kocije
Buducnost. Mozda cemo svi kao SANDRA BULOK  u filmu "UNISTITELJ"   u kome se radnja odvija 2036 -te godine pozeleti da se na svaki nacin vratimo u 20-ti ili 19-ili18-ti ili cak 17-ti vek kad su ljudi ziveli mnogo "ljudskije" nego sada ili sto ce tek biti u buducnosti.
Proslost. Veci deo moje proslosti jeste 20-ti vek i stvarno je veliki pomak u tehnologiji koji jedva pratim. I tada su postojali filnovi sto dokumentarni sto igrani o amisima. I uvek su mi se svidjali i jos tada  ( sezdesetih godina proslog veka) mislila sam da tehnologija juri prebrzo i da nas lomi i zavidela sam amisima na mirnom zivotu.
STA TEK SADA DA KAZEM KAD ZIVIM BRZINOM SVETLOSTI,KAD ZADATKE KOJE BIH NEKAD OBAVLJALA DVA-TRI DANA OBAVIM ZA JEDNO PREPODNE. UZAS! BLAGO AMISIMA NA MIRU I SPOKOJU!!!!!


'

Нема коментара :

Постави коментар